Tacksamhet och trevlig helg

Hej på er! ❤️

Jag har blivit förkyld med halsont och känner mig frusen och allmänt influensasjuk. Har en sämre dag och var så less på allt när jag vaknade. Men sen tänkte jag efter lite. Vad gör det att jag mår dåligt när man har en fantastisk man som kommer hem om ca 3 timmar? Ska bli mysigt att umgås med honom i helgen och bara ta hand om varandra och mysa ❤️. Ibland undrar jag hur det är möjligt att älska någon så mycket som jag älskar min man! (eller egentligen är han ju min fästman). Är så tacksam att ha honom i mitt liv, trots all skit som varit och är (med sjukdomen alltså). Han är bäst helt enkelt! ❤️

Något mer jag är tacksam för är min fina familj! Har världens finaste mamma som jag kommit så nära under de senaste åren. Älskar dig mamma! ❤️. Har tre kärleksfulla systrar och en pappa som har gått från att vara totalt oförstående till att bli mer och mer förstående för min sjukdom. Har föräldrar som tycker det är självklart att de ska försörja mig trots att jag är 22 (snart 23) år och egentligen borde flyttat hemifrån nu, som accepterar att min man i princip flyttat in hos oss för att det har blivit som det blivit. Hur fint är inte det? 

Och sen har jag de två finaste hundarna man kan önska och en liten kattunge som är så söt så man smälter. ❤️

Ibland måste man stanna upp och bara tänka på vad man har att vara tacksam för, istället för att bara fokusera på allt jobbigt i sin situation. Självklart kan man inte, och lyckas inte alltid, vara positiv. Men ibland måste man tänka på, även om det är tungt, att det finns ljusglimtar i livet som man inte får glömma... I mitt fall är det min familj! De stöttar och finns alltid där. Älskar dom! ❤️

Jag vill även slänga in ett varmt tack till er fina människor med ME som stöttar och peppar mig när det är som tyngst när ni själva har det så jobbigt. Speciellt de i Facebook gruppen som de flesta känner till tror jag. En stor ME-familj är vi! ^^ 


Och med det säger jag trevlig helg till er alla! Ta hand om er, speciellt med tanke på stormen som härjar! 

Kramar och kärlek från lilla jag ❤️


SMILE 




Kommentarer
Mireille

Så fint skrivet! Ja, det känns som en fin familj på forumet, så skönt att den finns <3

Svar: Tack <3. Ja det är verkligen jätte skönt! :) <3
Emma

2013-12-06 @ 15:04:28
URL: http://i-min-garderob.blogspot.com
Anne Larsson

Hej Emma!

Så härligt att läsa din blogg:) Känns verkligen att du har en så underbart härlig och skön familj som finns där med och för dig, där inkluderar jag mannen i ditt liv!!

För mig är det likadant!! Har också en underbar man som jag varit gift med i 23 år!!! :) och 2 underbara döttrar!!!
Jag har deras kärlek och jag kan ösa kärlek över dom gränslöst!!

Så har vi vår FB grupp som också är som ett stor stöttande familj!!

Många varma helgdagar till dig och de dina!!

Svar: Vad härligt! 23 år, bra jobbat! :D

Familj är verkligen så viktigt! Att de stöttar och inte ser på en som en lat människa som vill slippa jobba liksom utan att de inser att man faktiskt är sjuk. Min mamma har själv fibromyalgi så hon förstår nog mest utav alla.

Hoppas du får en underbar helg!
Kramar på dig ❤️
Emma

2013-12-06 @ 17:57:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0