Värk

Hola! 

Ligger i sängen och väntar på att värktabletterna ska börja verka. Har så ont i kroppen! Igår var jag nämligen ute med släkten och åt middag på restaurang och jag väntade mig ju en krasch av något slag. Men jag sov också dåligt pga husdjuren (kort sagt: när vi kom hem upptäckte vi att hundarna fått upp fodertunnan och den ena hunden hade ätit hur mycket som helst - han var "ganska" rund om magen - och jag fick rådet av veterinären per telefon att hålla noga koll på dom båda under natten, helst kolla dom en gång var 30e minut) så jag vaknade och hade så ont i kroppen, som att jag kört ett dubbelpass på gymmet (om det ändå vore så väl...fy vad jag saknar att träna!)

Om det ändå "bara" vore denna ofattbara trötthet. Då skulle jag ändå känna att det var ganska okej. Men det är just allt runt omkring, alla andra symptom. Som att jag får smärtor i kroppen när jag "tar ut mig", vilket i mitt fall kan vara en så enkel sak som att gå ut och äta middag med familjen, gå på bio, eller bara tvätta några maskiner tvätt. Jag blir även oftast yr av ansträngning, andfådd av ingenting, blir svag i kroppen, får darrningar, får ett väldivt obehagligt tryck bakom ögonen och ja, listan kan göras lång. 

Att jag som 22-åring skulle bli sjuk hade jag inte direkt sett framför mig. Men så blev det. Och jag kan inte göra ett skit åt det. 

Imorgon är det i alla fall orienteringskurs på Danderyd. Då ska jag träffa min lilla ME-familj haha. Har verkligen hamnat i en mysig grupp måste jag säga! :) vi har så mycket att prata om! Och de förstår ju verkligen vad jag går igenom, och jag förstår vad de går igenom också. Det är skönt! :)

Hoppas ni sover gott redan! ❤️
Kram på er. 



En bukett med tulpaner som min syster och svåger kom förbi med i går! ❤️





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0