Det här med att sova, ibland.

Mitt problem är inte att jag inte sover, snarare att jag sover för mycket. Men ibland kommer de där nätterna då alla symptom bara gör att det inte går att sova.

Inatt är en sån natt. 

Så fort jag blundar är det som att jag blir åksjuk. Allt snurrar pga denna jobbiga  yrseln som varit min största kamp denna veckan. Mår illa. Jag känner mig så handikappad när jag är yr. I måndags spenderade jag 3,5 fjärdedelar i soffan för att det svartnade för ögonen när jag försökte ställa mig upp och vilopulsen låg på 120... Det enda jag kom mig för att göra var att gå på toa. Och det gick väldigt långsamt att ta sig till badrummet. 

Nu när jag ligger här har även ett annat symptom tillkommit... Ni vet ljudet av en Harley Davidson motor, det brummandet hör jag som att det står en HD precis vid mitt öra. Fast det låter i huvudet. Jag älskar ljudet av en HD, det är bland det bästa jag vet, men INTE när det hindrar mig från den sömn jag så väl behöver. INTE när ljudet är konstant och inte går att få stopp på.

Kan även jämföra det med att stå ute på däck på en Silja Line eller Viking Line båt. Det där brummande ljudet som kommer från motorerna och havet. Ett häftigt ljud. Ett tag. Sen blir det jobbigt att lyssna på. 

Får kämpa för att inte ögonlocken ska stänga sig av trötthet, för då mår jag illa för att det snurrar dubbelt så mycket. Samtidigt gör min övertrötthet att mina restless legs börjar vakna och det kryper i hela benen...bland det värsta jag vet! Och den höga pulsen som slår så hårt emellanåt att jag tror att kroppspulsådern ska spricka. Inte heller det så skönt när man ska försöka sova.

Tröttheten får helt "enkelt" vänta tills symptomen av utmattning får lägga sig lite och förhoppningsvis bli bättre. Vilken ironi...

Sa jag att jag är 23 år? Japp, det är jag. Svårt att känna mig så bara. 



Kommentarer
Nilla

Känner igen, det är inget kul alls <3

Svar: Näe det är super jobbigt :( kram på dig! ❤️
Emma

2014-08-28 @ 12:02:50
URL: http://mittlivmedme.blogg.se
Mireille

Motorljudet ja, känns i halva huvudet för mig.. Ibland funkar det lite att ha öronpropp, men det är obeskrivligt jobbigt med det ljudet. Ovanpå alla andra symptom...
Kram <3

Svar: Ja det är så jobbigt. Jag har inte haft problem med det innan, det har varit mest min höga och hårda puls som varit det som tagit över ljudet i huvudet.

Jag har dock haft en riktigt jobbig krasch denna vecka, direkt dagen efter makens semester var slut så kom min krasch. Så jobbigt! :(

Kram på dig! ❤️
Emma

2014-08-28 @ 17:57:50
URL: http://enlangvarigforkylning.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0