Jag är alltid outsidern trots att det inte är mitt val.

Ibland gör det så ont i mig när jag tänker på att den sjukdom jag har är kronisk. Och då menar jag inte bara psykiskt. Får ont i magen också. 

Nu för tiden är jag alltid den som inte orkar, som inte kan vara med på olika saker, som måste tänka miljoner gånger om innan jag svarar på en inbjudan för att sen kanske ändå boka av, som måste säga nej till saker jag annars skulle sagt ja till. Jag är för sjutton 23 år!!! 💔

Tror inte folk förstår hur jobbigt detta är. Om man inte själv är sjuk på något sätt så klart. 

Jag är arg. Arg på allt just nu.

I framtiden kommer det ju förmodligen bli så att min man (blivande) kommer att gå på saker medan jag är hemma. Sjukt jobbigt att tänka så. Men hans liv kan inte stanna för att mitt har gjort det...

Jag har gråtit massor senaste tiden också, från att nästan aldrig gråtit till att gråta för minsta lilla. Inte bara för sjukdomen men mestadels därför. Kanske är det ett tecken på att jag börjar förstå att det kommer vara så här nu...och det gör ju ont. 

Som sagt. Jag är arg. 


Kommentarer
Ann-Marie Swala

Jag mår som du men jag är 44 år. Du är bara 23 år och jag förstår din ilska och vanmakt. Men vet du vad! Forskningen går framåt. Jag är säker på att det kommer att ske mycket vad avser behandling av ME/CFS, precis som det har gjort med andra sjukdomstillstånd. Så ge inte upp. Se inte framtiden som att du ska må så här jämt. Just nu är det så här men det är just nu.Stor kram till dig!!

Svar: Tack snälla för din uppmuntran! Kramar till dig ❤️❤️
Emma

2013-12-04 @ 19:07:39
Helen Pettersson

Kära Ledsna lilla vän. Jag har varit sjuk i tolv år. Tänker aldrig ge upp om ett tillfrisknande. Det tar på krafterna även det. Att inse sina begränsningar är viktigt. Att ha sjukdomsinsikt samt viss acceptans är också viktigt. Jag har provat det mesta jag kommit på. Det som om hjälpt mig mest är B12 injektion samt höga doser Q 10. D vitaminer.Igår var jag hos en homeopat som menade att jag tidigare fått penicillin som inte kappslat in bakterien. Utan den hade blivit recident. Har fått deras homeopat medicin och om tre v tror han att jag ska känna mig bättre. Men ska hålla några månader. Nu testar jag detta och till jul köper vi en infra bastu vilket också hjälper lite. Hoppas du hittar något som kan hjälpa dig. God jul och stor styrkekram H

Svar: Jag ska också provs B12 injektion i januari när jag ska till läkaren igen. Hoppas det ska hjälpa lite! :). Tack för din kommentar och ditt peppande! Det värmer oerhört! ❤️ kram!
Emma

2013-12-05 @ 08:13:02
Jonna

Samma här, jag är 24, fick diagnoserna fibromyalgi och me i mars i år. Har inte accepterat och pendlar mellan förnekelse (tror att jag kan göra saker jag kunde för några månader sen, typ gå i skolan), ilska, sorg och acceptans (den sista försvinner ofta rätt fort in i förnekelse). Speciellt svårt blir det ju när läkare och andra inte vet vad ME är så man får ingen hjälp i att acceptera, tvärtom. Ska till en ny läkare på onsdag som ska kunna en del dock, så hoppas jag kan få hjälp utöver diagnos och medicin. Har blivit mycket sämre sen höstterminen började. Ska jag behöva acceptera det med? Ahh. Kram

Svar: Usch jag lider med dig :(. Men vi får stötta varandra! ❤️. Det är liksom okej att vara arg tycker jag! För det är hemskt att ha fått denna sjukdom, speciellt när man är så ung. Har du Facebook kan du ju anda mig där! Har en annan tjej som är i vår ålder som jag inte träffat irl men vi brukar stötta varandra när det blir jobbigt. Heter Emma Lilly Marie Adolfsson där :) (bara om du vill)

Kram på dig och ta hand om dig! ❤️
Emma

2013-12-05 @ 13:05:21
URL: http://fibroflicka.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0